Zvýšení minimální mzdy

Vláda premiéra Rusnoka rozhodla o zvýšení minimální mzdy o 500 Kč. Ke zvýšení došlo od srpna letošního roku. Minimální mzda se zvýšila z 8.000 Kč na 8.500 Kč za měsíc.
U zaměstnavatelů a zaměstnanců, kteří odvádějí pojistné na zdravotní pojištění z minimálního vyměřovacího základu (minimální mzdy), dojde ke zvýšení měsíčních odvodů pojistného. Zvýšení minimální mzdy se nedotkne minimálních vyměřovacích základů u nemocenského a důchodového pojištění.
Výše minimální mzdy ovlivňuje i některé dávky státní sociální podpory závislé na výši příjmu. Mezi ně patří přídavek na dítě, sociální příplatek, příspěvek na bydlení, příspěvek na dopravu.
Další články
KŠB získala certifikaci Advokátní kancelář budoucnosti 2026/2027
Na slavnostním setkání komunity legalwebu jsme převzalicertifikaci Advokátní kancelář budoucnosti 2026/2027 podle legalwebu.
KŠB na business snídani v Ostravě představila digitální povinnosti pro rok 2026
KŠB uspořádala ve spolupráci s Krajskou hospodářskou komorou Moravskoslezského kraje business snídani na téma „Digitální povinnosti 2026: Kybernetická bezpečnost, e-commerce a přístupnost pod lupou“, která se konala 24. září 2026 v Ostravě, v prostorách Futurea v areálu Dolních Vítkovic.
KŠB jako poradce J&T Banky, Unicredit, PPF Banky, České spořitelny a Komerční banky u další fáze dluhopisového programu EMMA Capital
KŠB navazuje na své předchozí právní poradenství pro J&T, Unicredit a Českou spořitelnu při dluhopisovém programu investiční skupiny EMMA Capital, který i v druhé půlce roku zaznamenává výrazný zájem investorů na trhu.