Zvýšení minimální mzdy

Vláda premiéra Rusnoka rozhodla o zvýšení minimální mzdy o 500 Kč. Ke zvýšení došlo od srpna letošního roku. Minimální mzda se zvýšila z 8.000 Kč na 8.500 Kč za měsíc.
U zaměstnavatelů a zaměstnanců, kteří odvádějí pojistné na zdravotní pojištění z minimálního vyměřovacího základu (minimální mzdy), dojde ke zvýšení měsíčních odvodů pojistného. Zvýšení minimální mzdy se nedotkne minimálních vyměřovacích základů u nemocenského a důchodového pojištění.
Výše minimální mzdy ovlivňuje i některé dávky státní sociální podpory závislé na výši příjmu. Mezi ně patří přídavek na dítě, sociální příplatek, příspěvek na bydlení, příspěvek na dopravu.
Další články
Helena Navrátilová o třiceti letech Adventních koncertů dobré vůle
Partnerka KŠB Helena Navrátilová poskytla rozhovor do podcastu S dobrou vůlí, který vydává Výbor dobré vůle – Nadace Olgy Havlové. S redaktorkou Veronikou Širc hovořila o vzniku a historii Adventních koncertů dobré vůle, které KŠB pro nadaci organizuje již více než třicet let.
KŠB radila zakladatelům při prodeji skupiny LIPOELASTIC
KŠB ve spolupráci s investičními poradci ze skupiny Roklen poskytla právní poradenství manželům Aleně a Tomáši Hradilovým, zakladatelům skupiny LIPOELASTIC, při exitu z této skupiny, kterou budovali skoro pětadvacet let.
Chemie, která spojuje: KŠB na Večeru s českou chemií 2026
Česká chemie a chemický průmysl stojí na inovacích, odpovědnosti a lidech, kteří obor posouvají dopředu. Právě osobnosti české chemie a zástupci průmyslu se ve čtvrtek 22. října 2026 sešli na tradičním Večeru s českou chemií, který v Grand Hotelu International Prague uspořádal Svaz chemického průmyslu ČR.