Změny v úpravě timesharingových smluv

Nová právní úprava nahradila stávající právní úpravu o ochraně spotřebitele při uzavírání smlouvy o užívání budovy nebo její části na časový úsek obsaženou v dosavadních ustanoveních § 58 až 65 občanského zákoníku.
Novela přesněji definuje jednotlivé smluvní typy, ve kterých se sjednává dočasné užívání ubytovacího zařízení nebo s tím spojené služby. Dále stanovuje minimum informací, které musí být spotřebiteli poskytnuty v dostatečném předstihu před uzavřením smlouvy na formuláři, jehož obsahové náležitosti stanovila vláda nařízením č. 38/2011 Sb., jakož i informací, které musí být obsaženy v samotné smlouvě. Je stanoven jazyk, ve kterém musí být informace, resp. text smlouvy poskytnuty.
Novela rovněž určuje lhůty, během nichž mohou spotřebitelé bez udání důvodu odstoupit od smlouvy, aniž by jim na základě tohoto právního úkonu vznikly jakékoli náklady, a současně výslovně zakazuje, aby poskytovatel timesharingu požadoval nebo přijímal od spotřebitele zálohu, jiné plnění nebo jejich zajištění před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy. Dojde-li k odstoupení od smlouvy v případech, kdy je cena plně nebo částečně hrazena prostřednictvím úvěru, který spotřebiteli poskytuje poskytovatel timesharingu nebo třetí osoba na základě ujednání mezi touto třetí osobou a poskytovatelem timesharingu, bude tato úvěrová smlouva rovněž ukončena bez vzniku jakýchkoli nákladů pro spotřebitele. Totéž platí v případě smluv o dalších souvisejících službách, jakými je například účast ve výměnném systému.
Novela dává spotřebitelům k dispozici účinné prostředky nápravy pro případ, že poskytovatel timesharingu nedodrží povinnost poskytnout informace nebo smlouvu, a to mimo jiné prodloužením lhůty pro odstoupení od smlouvy bez udání důvodu a jakékoli sankce nebo nákladů.
Další články
KŠB asistovala při refinancování skupiny BigBoard, předního hráče na trhu prémiové outdoorové reklamy v České republice
Náš tým poskytl právní poradenství společnosti BigBoard Praha v souvislosti s jejím refinancováním. Skupina BigBoard, založená v roce 1993, je největším poskytovatelem prémiové outdoorové reklamy v České republice s přibližně 70% tržním podílem a ročním obratem okolo 2 miliard Kč. Její reklamní nosiče pokrývají klíčové lokality po celé zemi, včetně pražského metra a hlavních dopravních uzlů.
KŠB asistovala Sandberg Capital při majoritní investici do HotelTime Solutions
Tým KŠB poskytl právní poradenství investiční skupině Sandberg Capital při uzavření dohody o majoritní investici do společnosti HotelTime Solutions, jednoho z předních poskytovatelů cloudového softwaru pro řízení hotelového provozu.
KŠB asistovala společnosti Seyfor při prodloužení financování od Raiffeisenbank, Tatra banky a nově také Slovenskej sporiteľne
Tým KŠB poskytl právní poradenství svému dlouholetému klientovi, společnosti Seyfor, v souvislosti s pokračováním a rozšířením jejího syndikovaného financování. Dosavadní financující banky Raiffeisenbank Česká republika a Tatra banka se rozhodly v podpoře růstu Seyforu pokračovat, nově se k nim připojila také Slovenská sporiteľňa.