18.12.2008
Novinky

Jednotná pravidla pro letištní poplatky

V pokročilém stadiu příprav je nová právní úprava, která postihne systém výběru letištních poplatků. Jejím cílem je zabránit jednotlivým letištím ve zneužívání jejich dominantního postavení. Netransparentní či nadhodnocené letištní taxy by měl odbourat mechanismus konzultací mezi letišti a jejich uživateli, spolu s pravidly po řešení vzájemných neshod.

Jakékoliv rozdíly v letištních poplatcích budou muset být podloženy jasnými a objektivními kriterii. Kontrolu dodržování stanovených pravidel budou zajišťovat nezávislé dozorové orgány na vnitrostátní úrovni. Navrhovaná směrnice tak hodlá posílit nejen rovné podmínky mezi provozovateli služeb, ale přispěje i k ochraně spotřebitelů.

Evropský Parlament však oproti původnímu návrhu Komise pětinásobně zvýšil hranici působnosti směrnice, kterou je množství ročně odbavených cestujících na konkrétním letišti, tzn. z 1 milionu na 5 milionů. Současně se však jednotný systém bude vztahovat na největší letiště v každém členském státě, bez ohledu na počet cestujících. 

Poslanci se také vyslovili pro povolení pobídek k otvírání nových tras do nejvzdálenějších či jinak znevýhodněných destinací.

Další pozměňovací návrhy vzešlé z druhého čtení, jež proběhlo koncem října, se týkají předfinancování investic do letišť, jejich propojení s politikami Mezinárodní organizace pro civilní letectví a nutností ochranných opatření.

Rada se však předem zavázala pozměňovací návrhy Evropského parlamentu přijmout, takže konečné znění nové směrnice by již nemělo doznat změn.

Další články

17.12.2025
Novinky

KŠB asistovala při refinancování skupiny BigBoard, předního hráče na trhu prémiové outdoorové reklamy v České republice

Náš tým poskytl právní poradenství společnosti BigBoard Praha v souvislosti s jejím refinancováním. Skupina BigBoard, založená v roce 1993, je největším poskytovatelem prémiové outdoorové reklamy v České republice s přibližně 70% tržním podílem a ročním obratem okolo 2 miliard Kč. Její reklamní nosiče pokrývají klíčové lokality po celé zemi, včetně pražského metra a hlavních dopravních uzlů.‍

Náš tým poskytl právní poradenství společnosti BigBoard Praha v souvislosti s jejím refinancováním. Skupina BigBoard, založená v roce 1993, je největším poskytovatelem prémiové outdoorové reklamy v České republice s přibližně 70% tržním podílem a ročním obratem okolo 2 miliard Kč. Její reklamní nosiče pokrývají klíčové lokality po celé zemi, včetně pražského metra a hlavních dopravních uzlů.

15.12.2025
Novinky

KŠB asistovala Sandberg Capital při majoritní investici do HotelTime Solutions

Tým KŠB poskytl právní poradenství investiční skupině Sandberg Capital při uzavření dohody o majoritní investici do společnosti HotelTime Solutions, jednoho z předních poskytovatelů cloudového softwaru pro řízení hotelového provozu.

Tým KŠB poskytl právní poradenství investiční skupině Sandberg Capital při uzavření dohody o majoritní investici do společnosti HotelTime Solutions, jednoho z předních poskytovatelů cloudového softwaru pro řízení hotelového provozu.

12.12.2025
Novinky

KŠB asistovala společnosti Seyfor při prodloužení financování od Raiffeisenbank, Tatra banky a nově také Slovenskej sporiteľne

Tým KŠB poskytl právní poradenství svému dlouholetému klientovi, společnosti Seyfor, v souvislosti s pokračováním a rozšířením jejího syndikovaného financování. Dosavadní financující banky Raiffeisenbank Česká republika a Tatra banka se rozhodly v podpoře růstu Seyforu pokračovat, nově se k nim připojila také Slovenská sporiteľňa.

Tým KŠB poskytl právní poradenství svému dlouholetému klientovi, společnosti Seyfor, v souvislosti s pokračováním a rozšířením jejího syndikovaného financování. Dosavadní financující banky Raiffeisenbank Česká republika a Tatra banka se rozhodly v podpoře růstu Seyforu pokračovat, nově se k nim připojila také Slovenská sporiteľňa.