20.5.2011
Novinky

DPH

Daňové doklady zaslané e-mailem Opravy u poskytování skont a bonusů

Daňové doklady zaslané e-mailem:

Podle stanoviska GFŘ je nascanovaný daňový doklad zaslaný odběrateli elektronicky (e-mailem) považován za řádně doručený. Musí být však zachována pravost původu dokladu, úplnost jejího obsahu a čitelnost. Pokud tak správci daně shledají u odběratele a dodavatele shodnost příslušných daňových dokladů, neměli by zpochybňovat způsob jejich doručení, tj.  e-mailem.

V tomto případě se dle GFŘ nejedná o tzv. elektronicky vystavený doklad, který může být vystaven pouze za splnění určitých podmínek (opatřen zaručeným elektronickým podpisem či elektronickou značkou), ale o doklad vystavený v listinné podobě zaslaný prostřednictvím elektronických prostředků. Příjemce takového dokladu je následně povinen jej vytisknout a archivovat jako běžný doklad v listinné podobě. Je přitom povinností dodavatele, aby zajistil, že doklad, který posílá elektronickými prostředky, je doklad původní, obsahově úplný a čitelný. GFŘ doporučuje, aby obě strany obchodně právního vztahu mezi sebou uzavřely dohodu o způsobu a pravidlech zasílání dokladů a pravidlech pro využívání softwaru pro jejich čtení a tisk.

Opravy u poskytování skont a bonusů:

S účinností od 1. dubna 2011 se při poskytování skont a bonusů, jež jsou poskytovány ve vazbě na již uskutečněné zdanitelné plnění, zavádí povinnost provést opravu základu a výše daně. To také potvrdilo ve své informaci Generální finanční ředitelství („GFŘ“) (http://cds.mfcr.cz).

Povinnost provést opravu se vztahuje na dodavatele i odběratele. Dodavatel musí vystavit opravný daňový doklad, a to do 15 dnů ode dne, kdy zjistil, že oprava má být provedena. To platí za předpokladu, že byl u původního plnění povinen daňový doklad vystavit. V opačném případě provede pouze opravu v evidenci pro daňové účely, a to ve stejné lhůtě. Týká-li se oprava více plnění, může plátce daně vystavit tzv. souhrnný doklad. V tomto souhrnném dokladu lze původní zdanitelné plnění vymezit jen rámcově (např. časovým obdobím, číselnou řadou aj.), ale tak, aby vazby na původní zdanitelná plnění byly určitelné. Rozdíly mezi původními a opravovanými skutečnostmi mohou být uvedeny souhrnně za všechna plnění, nicméně musí být uvedeny rozděleně podle jednotlivých sazeb daně. Odběratel provede opravu k okamžiku, kdy se o okolnostech zakládajících povinnost provést opravu základu a výše daně dozvěděl, a tedy bez vazby na doručení opravného daňového dokladu. Opravný daňový doklad je ovšem nezbytný k prokázání provedené opravy.

Další články

18.11.2025
Novinky

30. Adventní koncert pro Výbor dobré vůle - Nadaci Olgy Havlové

Adventní koncert dobré vůle, který již od roku 1995 organizuje advokátní kancelář Kocián Šolc Balaštík ve prospěch Výboru dobré vůle – Nadace Olgy Havlové, se letos uskuteční v neděli 7. prosince od 19.00hod. tradičně v koncertní síni kostela sv. Šimona a Judy na Starém Městě v Praze. Koncert se uskuteční pod záštitou první dámy České republiky, paní Evy Pavlové.

Adventní koncert dobré vůle, který již od roku 1995 organizuje advokátní kancelář Kocián Šolc Balaštík ve prospěch Výboru dobré vůle – Nadace Olgy Havlové, se letos uskuteční v neděli 7. prosince od 19.00hod. tradičně v koncertní síni kostela sv. Šimona a Judy na Starém Městě v Praze. Koncert se uskuteční pod záštitou první dámy České republiky, paní Evy Pavlové.

23.10.2025
Novinky

Kyberbezpečnost nově: tisíce firem čekají nové povinnosti. Iniciativa je plně na podnikateli.

Od 1. listopadu 2025 čeká tisíce firem v České republice napříč různými odvětvími zásadní změna v oblasti kybernetické regulace. Nový zákon o kybernetické bezpečnosti spolu s řadou doprovodných právních předpisů totiž výrazně rozšiřuje okruh subjektů, na které bude dopadat. Cílem regulace je zvýšit odolnost technické infrastruktury vůči kybernetickým hrozbám. Místo úzkého okruhu pouze klíčových institucí se nová pravidla budou vztahovat na široké spektrum firem a organizací, které poskytují tzv. regulované služby. Jde o služby zásadní pro fungování společnosti a státu, jejichž narušení či výpadek by mohly mít negativní dopady na bezpečnost státu, ekonomickou stabilitu a každodenní chod společnosti.

Od 1. listopadu 2025 čeká tisíce firem v České republice napříč různými odvětvími zásadní změna v oblasti kybernetické regulace. Nový zákon o kybernetické bezpečnosti spolu s řadou doprovodných právních předpisů totiž výrazně rozšiřuje okruh subjektů, na které bude dopadat. Cílem regulace je zvýšit odolnost technické infrastruktury vůči kybernetickým hrozbám. Místo úzkého okruhu pouze klíčových institucí se nová pravidla budou vztahovat na široké spektrum firem a organizací, které poskytují tzv. regulované služby. Jde o služby zásadní pro fungování společnosti a státu, jejichž narušení či výpadek by mohly mít negativní dopady na bezpečnost státu, ekonomickou stabilitu a každodenní chod společnosti.

20.10.2025
Novinky

KŠB asistovala při financování projektu MOSAIQ Beroun

KŠB poskytla právní poradenství společnosti Avisum Beroun, členu skupiny Go4Home, v souvislosti s financováním výstavby rezidenčního projektu MOSAIQ Beroun, které zajistila Trinity Bank.

KŠB poskytla právní poradenství společnosti Avisum Beroun, členu skupiny Go4Home, v souvislosti s financováním výstavby rezidenčního projektu MOSAIQ Beroun, které zajistila Trinity Bank.