8.3.2004
No items found.

Ochrana spotřebitele

Směrnice Evropského parlamentu a Rady č. 2001/95 o obecné bezpečnosti výrobků Úřední věstník ES L 11 ze dne 15. ledna 2002

Směrnice posiluje dosavadní pravidla ES. Výrobci (či jejich zástupci) jsou povinni na trh umísťovat pouze bezpečné výrobky. Směrnice se vztahuje na výrobky určené, resp. užívané spotřebiteli, s výjimkou potravinářských výrobků, které jsou upraveny samostatně. Směrnice definuje „bezpečný výrobek“ jako „jakýkoliv výrobek, který za běžných nebo rozumně předvídatelných podmínek užití … nepředstavuje žádné nebezpečí nebo jehož užití představuje pouze minimální nebezpečí.“

Dalším požadavkem Směrnice je povinnost výrobců nebo distributorů, kteří umísťují výrobek na trh, neodkladně informovat příslušný orgán daného členského státu, pokud výrobek představuje nebezpečí neslučitelné s požadavky na obecnou bezpečnost. Členské státy mohou po konzultaci s výrobci a distributory nařídit stažení takového výrobku z trhu nebo zakázat jeho uvedení na trh. Členské státy jsou dále povinny informovat Komisi, která tyto informace dále rozšiřuje. Komise může na základě určitých okolností nařídit stažení výrobků nebo zakázat jejich uvedení na trh Společenství po dobu až jednoho roku.

Členské státy byly povinny Směrnici provést do svých právních řádů nejpozději k 15. lednu 2004. Ačkoliv Česká republika má povinnost ji provést až ke dni přistoupení, tedy k 1. květnu 2004, informační systém RAPEX (Rapid Information System) je přistupujícím členských státům otevřen již nyní. Národní orgány tak mohou oznamovat uvedení domácího výrobku na trh v rámci celé Evropské unie prostřednictvím Komise a rovněž mohou zasáhnout proti zahraničnímu výrobku na domácím trhu na základě získaných informací.

Další články

17.12.2025
Novinky

KŠB asistovala při refinancování skupiny BigBoard, předního hráče na trhu prémiové outdoorové reklamy v České republice

Náš tým poskytl právní poradenství společnosti BigBoard Praha v souvislosti s jejím refinancováním. Skupina BigBoard, založená v roce 1993, je největším poskytovatelem prémiové outdoorové reklamy v České republice s přibližně 70% tržním podílem a ročním obratem okolo 2 miliard Kč. Její reklamní nosiče pokrývají klíčové lokality po celé zemi, včetně pražského metra a hlavních dopravních uzlů.‍

Náš tým poskytl právní poradenství společnosti BigBoard Praha v souvislosti s jejím refinancováním. Skupina BigBoard, založená v roce 1993, je největším poskytovatelem prémiové outdoorové reklamy v České republice s přibližně 70% tržním podílem a ročním obratem okolo 2 miliard Kč. Její reklamní nosiče pokrývají klíčové lokality po celé zemi, včetně pražského metra a hlavních dopravních uzlů.

15.12.2025
Novinky

KŠB asistovala Sandberg Capital při majoritní investici do HotelTime Solutions

Tým KŠB poskytl právní poradenství investiční skupině Sandberg Capital při uzavření dohody o majoritní investici do společnosti HotelTime Solutions, jednoho z předních poskytovatelů cloudového softwaru pro řízení hotelového provozu.

Tým KŠB poskytl právní poradenství investiční skupině Sandberg Capital při uzavření dohody o majoritní investici do společnosti HotelTime Solutions, jednoho z předních poskytovatelů cloudového softwaru pro řízení hotelového provozu.

12.12.2025
Novinky

KŠB asistovala společnosti Seyfor při prodloužení financování od Raiffeisenbank, Tatra banky a nově také Slovenskej sporiteľne

Tým KŠB poskytl právní poradenství svému dlouholetému klientovi, společnosti Seyfor, v souvislosti s pokračováním a rozšířením jejího syndikovaného financování. Dosavadní financující banky Raiffeisenbank Česká republika a Tatra banka se rozhodly v podpoře růstu Seyforu pokračovat, nově se k nim připojila také Slovenská sporiteľňa.

Tým KŠB poskytl právní poradenství svému dlouholetému klientovi, společnosti Seyfor, v souvislosti s pokračováním a rozšířením jejího syndikovaného financování. Dosavadní financující banky Raiffeisenbank Česká republika a Tatra banka se rozhodly v podpoře růstu Seyforu pokračovat, nově se k nim připojila také Slovenská sporiteľňa.